Fischer Speedmax Helium – nowością na sezon 2022/2023

Niesamowite narty – Fischer Speedmax Helium – już w tym sezonie, a dokładnie na zimowej Olimpiadzie 2022 w Pekinie sportowcy występujący na Fischerach otrzymali narty Fischer Speedmax Helium. Trzeba też przyznać, że te narty pojawiły się wcześniej i sportowcy mogli je przetestować na ostatnich przed olimpiadą etapach pucharu świata, a my z Wami mogliśmy zobaczyć inną grafikę nart w telewizji.

Technologia

Do już istniejących technologii, które stosuje Fischer od wielu lat w produkcji sprzętu narciarskiego: klejenia na zimno powierzchni ślizgowej, smarowanych boków i rdzenia o strukturze plastra miodu, dodano nowe: opracowano specjalny laminat karbonowy Helium Shield. Nadaje narcie dodatkową sztywność skrętną, a dzięki nowemu splotowi włókien, połączeniu karbonu z różnymi materiałami, efektem jest bardzo lekka konstrukcja, która w połączeniu z nowym dwukierunkowym rdzeniem o strukturze plastra miodu, znacznie zmniejszyła wagę narty.

Narta waży 950 gr przy długości 186 Medium, co daje w efekcie najlżejsze narty produkowane przez Fischera – do tego momentu najlżejszą nartą był Fischer Carbonlite Skate z wagą 980 gr. Pisaliśmy o tym w naszym artykule

Górna część nart do biegania stylem łyżwowym również się nieco zmieniła: czubek z otworem stał się nieco krótszy, a profil nieco niższy. Umożliwiło to również zmniejszenie momentu bezwładności, teraz w momencie końcowego etapu odpychania, narta szybciej wracają do swojej pierwotnej pozycji. W ten sposób te trzy technologie: laminat karbonowy, dwukierunkowy rdzeń o strukturze plastra miodu i nowy czubek narty zmniejszyły wagę nart – prawie o 100 gramów na parę.

Nasze testy i odczucia

Przede wszystkim te narty trafiły teraz do sportowców, którzy zakwalifikowali się do igrzysk olimpijskich, niemniej nam również udało się otrzymać jedną parę Fischer Speedmax Helium Skate do testów, abyśmy mogli podzielić się z Wami naszymi wrażeniami.

Narta kapitalnie się prowadzi bez względu na powierzchnię śniegu, zarówno na świeżo przygotowanych trasach, jak i na mocno zlodzonych daje poczucie bardzo dużej stabilności.

W trakcie testów na przygotowanych trasach ma się poczucie, że narty są przyklejone do śniegu, co jest znakomite dla osób dobrze radzących sobie z techniką łyżwową ale może sprawiać kłopoty biegaczom o słabszej technice, więc polecamy je zaawansowanym biegaczom.

Na nierównych, zmrożonych odcinkach tras narty świetnie pracują, bardzo stabilnie przejeżdżają przez nierówności, co odciąża pracę nóg i daje dużo więcej przyjemności z jazdy. Do tego dochodzi szybkość – już po kilku przeparafinowaniach nart – świetnie jadą.

Kolejnym spostrzeżeniem jest bardzo elastyczny przód i tył nart – dzięki temu narta kapitalnie układa się do śniegu i dynamiczny środek gwarantujący wzmocnienie odbicia, przy zachowaniu sztywności skrętnej.

Podsumowując: niesamowita narta, świetnie jedzie, znakomicie się prowadzi, jednym słowem Helium

Helium

Skąd nazwa możemy tylko domyślać, niemniej spróbujmy spojrzeć na słowo – Helium.
Hel odkryto najpierw na Słońcu, później na Ziemi – jest lżejszy od powietrza. Oznacza to, że narty są bardzo lekkie, puszyste i pomalowane na odpowiedni kolor, jasny słoneczny, i tu mamy odpowiedź na dobranie kolorystyki narty.

Autor: Justyn Kusztal

Może Ci się również spodoba